Internasjonale kvinnedagen: Ekstra fokus på alle kvinner
I hele verden fokuserer vi på kvinner i alle aldre på den internasjonale kvinnedagen. Viste du at internasjonale kvinnedagen ble etablert allerede i 1910 og siden 1978 har vært med på FNs liste som merkedag. Vi feirer dagen ved å fortelle historien bak noen av våre mest populære og vellykkede varemerker, grunnlagt av kvinner.

Elizabeth Arden
Elizabeth Arden var en innovatør og entreprenør som i 1910 åpnet sin første salong på Fifth Avenue i New York. Elizabeth Ardens grunnleggende overbevisning var at skjønnhet ikke bør være en maske av sminke, men et samarbeid mellom vitenskap og natur for å fremheve kvinners naturlige skjønnhet. I 1930 lanserte Elizabeth Arden sin Eight Hour Cream, som fortsatt blir priset verden over for sine pleiende og beskyttende egenskaper.
Estèe Lauder
Estèe Lauder ble grunnlagt i New York 1946 med kun fire produkter i sitt sortiment. 20 år senere er det et internasjonalt varemerke med forhandlere i både Hongkong og London. Estèe Lauder mente at alle kvinner var naturlig vakre. I sortimentet finner du bestselgende serien Advanced Night Repair og i tillegg til populære makeup – og hudpleiemerker som Clinique som er utviklet av dermatologer.
Carolina Herrera
Carolina Herrera ble født i 1839 og har vært aktiv i 30 år. I 1988 utviklet hun sin første duft og i dag finner du flere parfymer både for mann og kvinne. Allerede før parfymen hadde kommet ut i butikk var Carolina Herreras seneste duft "Good Girl" et samtaleemne – flasken er formet som en stillet sko! Akkurat som flasken er duften leken, forførende og feminin med noter av tonka bønne, kakao, tuberose og jasmine.
Anastasia
Anastasia Soare er internasjonalt kjent som «the eyebrow guru», eller som bl.a. Oprah Winfrey kaller henne «the queen of eyebrows». Anastasia er et ledende varemerke i både L.A og i resten av verden. Til Anastasias salonger går mange av verdens kvinnelige kjendiser for å la Anastasia forme øyenbrynene deres og legge en perfekt look. I Anastasias sortiment inkluderes også de populære øyenskyggepalettene Modern Renaissance, Prism og Subculture.
Helena Rubinstein
Helena Rubinstein opprettet sitt eget varemerke i 1902, bare noen tiår senere hadde hennes varemerke vokst seg til et skjønnhetsimperium. Viste du at Helena Rubinstein var den første som lanserte vannfast mascara? I løpet av 1900-tallet fortsatte Helena å utvikle sine produkter og fikk øynene opp for hudpleie. På 50-tallet lanserte hun den populære anti-age serien og en ny inndeling av hudtyper.