Det virker som du bruker en gammel webleser. Det kan gjøre slik at alt på siden ikke fungerer eller ser ut som det skal.
20% på kicks.no for alle medlemmer hele helgen! Kode: KICKS20 (store bokstaver) gjelder ord. pris.

Kjøpsvillkår

Om KICKS
KICKS er en av Nordens ledende skjønnhetskjede. KICKS er et moderne og et internasjonelt konsept, og tilbyr attraktive varemerker innen duft, makeup og hud- og hårpleie. Vi har samtidig velutdannede skjønnhets-eksperter i ale våre KICKS butikker. KICKS Norge AS inngår i Axel Jonson AB.

Kicks Norge AS
Haslesvangen 15
0579 OSLO

Organisasjonsnummer: 983 415 687

Kundeservice: 020-42 32 22
kundeservice@kicks.no
kicks.no/kundeservice

Ved post til KICKS Kundeservice må konvolutt merkes med "Kundeservice".

Generelt
Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling fra KICKS e-handel www.kicks.no ("KICKS e-handel").

For å handle på KICKS e-handel må du være fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers være i stand til å inngå en avtale. Dersom du er under 18 år, må du ha tillatelse fra foresatte for å kunne bestille fra oss.

For nærmere informasjon om hvordan KICKS håndterer og behandler dine personopplysninger, se KICKS Personvernpolicy.

Bestilling og levering
Mindre pakker leveres direkte i din postkasse hvor du også kan velge et klimasmart alternativ. Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig. Dette innebærer at våre leveranser ikke transporteres med fly, men hovedsakelig med tog og i andre tilfeller med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen her.

Større pakker leveres til Brings utleveringssted nærmest deg. Pakken din vil bli liggende på utleveringsstedet i samsvar med Brings bestemmelser, og deretter bli tilbakesendt til e-butikken. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du til å bli kreditert automatisk når vi henter din retur.
Du kan også velge å få pakken sendt til din nærmeste KICKS butikk og hente pakken der. Din forsendelse vil da bli levert i løpet av 2-5 arbeidsdager.

Delleveranser
KICKS tilbyr ikke delleveranser dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres. Istedenfor sendes de varene som kan leveres, mens de varene som ikke kan leveres vil bli kreditert deg. Om din ordre i utgangspunktet var på over kr. 500, beholder du fri frakt.

Varsling
Ved leveranse vil du bli varslet via SMS eller brev fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager, mailes en beskjed angående dette til din adresse 

Når du henter ut din pakke i valgt KICKS butikk må du vennligst ta med deg gyldig legitimasjon og ordrenummer/ordrebekreftelse som er din kvittering på bestillingen.

Fraktkostnad
Dersom du velger å få din ordre levert til en av våre KICKS butikker i Norge, dekker vi frakten. Velger du hjemlevering og din ordre overstiger kr 500 etter fradrag av eventuelle rabatter, får du også fri frakt. På ordre under kr 500 vil vi kreve en fraktkostnad på kr 49. Er du gullmedlem i KICKS Club dekker vi alltid frakten uansett ordrebeløp.

Uavhentet leveranse
Pakker som skal hentes på ett av Brings utleveringssteder vil bli liggende der i henhold til Brings bestemmelser, mens pakker som skal hentes i en av KICKS' butikker vil bli liggende der i 90 dager. Pakker som ikke hentes innen tidsfristen, vil bli sendt tilbake til KICKS e-handel. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du automatisk bli kreditert når vi henter ordren i retur.

KICKS rett til å nekte bestilling
KICKS forbeholder seg retten til å nekte bestillinger, eksempelvis nekte vareprøver ved gjentatte bestillinger som ikke overstiger et visst beløp.

Force Majeure
KICKS er ikke ansvarlig for å gjennomføre et kjøp dersom det foreligger hindringer som KICKS ikke kan overvinne, eller dersom det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at KICKS skal overvinne for å få gjennomført et kjøp. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tape som påføres som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor KICKS kontroll, som KICKS med rimelig grunn ikke kunne forventes å ha tatt i betraktning i forbindelse med kjøpet, eller som KICKS ikke med rimelig grunn kan forventes å unngå eller overvinne følgene av.

Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel
Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt KICKS Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.

Når varene sendes fra lageret til KICKS e-handel, vil du også motta en leveransebekreftelse via e-post. Sammen med din leveranse får du en følgeseddel som gjelder som kvittering for varene

Bytte, angrerett og reklamasjon
Den enkleste fremgangsmåten er å henvende seg til en av KICKS' norske butikker. Der vil du ha mulighet til å få pengene tilbake direkte ved godkjent angrerett eller reklamasjon. Retur kan også gjennomføres ved at varen sendes til KICKS e-handel sitt lager. Returadresselapp får du ved å kontakte KICKS Kundeservice – se ovennevnte kontaktinformasjon. KICKS er ikke ansvarlig for varen under forsendelsen tilbake til KICKS fra kunden i forbindelse med angrerett eller reklamasjon.

Bytte
Som kunde har du rett til å bytte en bestilt vare innen 14 dager etter at du mottok varen*. Bytte av vare gjøres i en av våre norske KICKS-butikker mot fremvisning av følgeseddelen/kvitteringen som medfulgte varen ved leveransen. Tenk også på å ta med eventuelt klubkort. Bytte kan ikke gjøres hos KICKS e-handel, da du istedenfor må utøve din angrerett. Forutsetning for å bytte en vare mot en annen vare er at varen kan tilbakeleveres ubrukt og i uskadet stand.

*) For julehandelen gjelder den en bytterett frem til 23. januar for varer kjøpt mellom 14. november t.o.m. 24 desember.

Angrerett
Angrettloven gir deg som forbruker 14-dagers* angrerett ved kjøp på KICKS e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.

Dersom produktet omfattes a angreretten og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har Kicks rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.

*) For julehandel gjelder en forlenget angrerett frem til og med 23. januar for kjøp gjort mellom 14. november t.o.m. 24 desember.

Benyttelse av angrerett
Enkleste måten å angre et kjøp er å henvende seg til en av KICKS butikker i Norge. Dersom du istedenfor ønsker å sende varen tilbake til KICKS e-handel, vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Om ønskelig kan du benytte standardblanketten for utøvelse av angrerett utarbeidet av Barne- og familiedepartementet (se Statlig blankettarkiv).

Senest innen 14 dager etter at KICKS ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. KICKS vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du anvendte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg. KICKS har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til dess varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

Reklamasjon
KICKS garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett. Du må reklamere til KICKS så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til KICKS Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis. Du kan også henvende deg til en av KICKS' norske butikker.

Fraktkostnader
Ved godkjent reklamasjon påtar KICKS seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen med mindre du velger å returnere varen til din nærmeste KICKS butikk. Velger du å anvende angreretten i butikk koster det ikke noe ekstra, men det er viktig at du da tar med deg din følgeseddel/ordrebekreftelse. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til KICKS, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.

Allergisk reaksjon
Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos KICKS ber vi om at du kontakter din nærmeste KICKS butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår Kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. KICKS vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.

Garanti på el-produkter
KICKS gir 2 års garanti på el-produkter. Feil på el-produkter som oppstår i løpet av garantitiden skal anse å ha eksistert på kjøpstidspunktet. Skulle produktet være ødelagt eller mangelfullt er enkleste fremgangsmåte ved reklamasjon å ta kontakt med nærmeste KICKS butikk. Du kan også kontakte KICKS Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.

Informasjon om el-avfall
Du kan levere brukt el-produkt (EE-avfall) hos oss når du kjøper en tilsvarende vare. Du kan fortsatt levere brukt småelektronikk til lokal miljøstasjon eller til en hvilken som helst forhandler av EE-produkter. Les mer om hvordan du gjenvinner elektronikk på Miljødirektoratets hjemmeside miljodirektoratet.no.


Betaling og priser

Sikker betaling
Det å handle i KICKS e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom faktura, delbetaling (Klarna Konto), direktebetaling gjennom bank eller kortbetaling der ditt bank- eller kredittkort er tilsluttet Visa eller Mastercard/Eurocard. For mer informasjon om de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.

Kortbetaling
Du som har et bank- eller kredittkort knyttet til Visa eller Mastercard/Eurocard kan betale gjennom ditt kontokort. Dette gjelder ikke Electron- eller Maestrokort. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner, Dibs Payment Services AB, for å garantere en rask og sikker betaling. Når du velger dette betalingsalternativet reserveres beløpet på din konto ved bestilling og betalingen gjennomføres når varene sendes til deg.

KICKS tilbyr via sine betalingsleverandører de siste systemene for sikrere betaling. Dette innebærer at du innimellom må aktivere slike systemer via din bank. Om ditt nettkjøp nektes på grunn av dette, må du benytte fakturabetaling eller kontakte din bank for aktivering av sikrere kortkjøp på nettet.

Faktura
Dersom du velger faktura som betalingsalternativ tilkommer det et fakturagebyr på 29 kroner. Fakturaen sendes via e-post fra Klarna. Fakturaen overføres til vår samarbeidspartner, Klarna AB, som gjør en kredittsjekk av deg. Ved fakturabetaling skjer levering av bestilte varer kun til din registrerte adresse eller til valgt KICKS butikk. For Klarnas vilkår om faktura som betalingsalternativ, klikk her.

Delbetaling (Klarna konto)
Dersom du velger delbetaling som betalingsalternativ, velger du selv hvor mye du vil betale hver måned. Delbetaling håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna AB. Levering av delbetalte varer skjer kun til din registrerte adresse. For Klarnas vilkår om delbetaling som betalingsalternativ, klikk her.

Direktebetaling gjennom din bank
Dersom du er tilsluttet Nettbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du gjøre en direktebetaling fra din konto. Når du velger direktebetaling som betalingsalternativ sluses du automatisk til din bank og logger inn der på vanlig måte. Betalingen gjennomføres deretter direkte fra din bankkonto i forbindelse med at du godkjenner transaksjonen.

Priser
Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.

Gavekort
Våre gavekort virker også på KICKS e-handel (dette gjelder våre nye kort med kode på baksiden). Når du innløser ditt gavekort, velger du selv hvor stor del av beløpet du ønsker å bruke

Gavekortene kan kjøpes i alle våre butikker og på hjemmesiden.

KICKS gavekort er gyldig som betaling for varer i samtlige av KICKS' butikker og på KICKS e-handel. Gavekortet kan ikke byttes mot kontanter. Gavekortet er gyldig i 2 år fra den dag dette aktiveres eller brukes. Ved hvert kjøp som kortet brukes, vil gjenstående beløp på kortet vises på kvittering. Kortet kan når som helst fylles på i KICKS' butikker. Du kan alltid kontrollere kortets saldo i din KICKS butikk eller på kicks.no. KICKS er ikke ansvar for mistede eller stjålne kort.


Produktinformasjon og bilder
KICKS gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din leveranse, spesielt om du er allergisk eller overfølsom mot noen ingredienser.

Forpakningene på våre produkter kan variere i utseende. I enkelte tilfeller kan størrelsen som tilbys være en annen enn den som er avbildet, derfor er det alltid den skriftlige informasjonen angående volum som gjelder. Vær oppmerksom på at fargeprøvene på produkter på KICKS e-handel kan variere avhengig av fargegjengivelsen på din bildeskjerm og dine individuelle skjerminnstillinger.

Er du usikker på et produkt, vennligst kontakt Kundeservice eller kom innom en av våre KICKS butikker for mer informasjon.

Alt innhold på kicks.no eies av KICKS eller våre lisensgivere. Informasjonen er beskyttet gjennom blant annet immaterielle rettigheter og markedsføringslov. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout, samt informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at det på forhånd er gitt skriftlig samtykke til dette fra KICKS.

Best-før-dato
På de fleste av våre produkter finnes et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Ved siden av symbolet står det enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det åpnes. Øvrige produkter har spesifikk datomarkering.

Vær også oppmerksom på at holdbarhetstiden påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. Bruk for eksempel en spatel når du tar hudkrem fra en krukke, ikke fingrene, ellers vil bakterier lett spres og holdbarheten forkortes. Ingen produkter har godt av å oppbevares for varmt eller i direkte sollys.


Lovvalg og tvisteløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelig-het. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.

Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.


KICKS Kundeservice
Du er velkommen til å kontakte KICKS Kundeservice for spørsmål eller annet som angår KICKS kjøpsvilkår, eller dersom du ønsker råd- og veiledning angående produktvalg. På KICKS Kundeservice arbeider utdannede makeupartister og hudterapeuter med lang erfaring knyttet til KICKS sortiment. Kontaktinformasjon til KICKS Kundeservice finnes innledningsvis.


***

Kjøpsvilkårene er fastsatt av KICKS Kosmetikkedjan AB den 1 november 2017

KICKS er Nordens ledende kosmetikkjede med over 250 butikker i Norge, Sverige og Finland. Hos KICKS jobber over 237 makeupartister, 123 hudterapeuter og 734 skjønnhetseksperter for å hjelpe deg med å finne det beste innen makeup, duft, hudpleie og hårpleie.
Copyright © KICKS 2017Kundetjeneste 815 31 331