Kjøpsvillkår - KICKS
  • Fri frakt over 99 kr
    Fri frakt over 99 kr
  • Ekspresslevevering
    Ekspresslevevering
  • Poeng på alle kjøp
    Poeng på alle kjøp

Lagt til i handlekurven

Personlig tilbud inaktivert
Gyldig t.o.m

Kjøpsvillkår

Om KICKS 
KICKS Norge AS, som en del av KICKS Group AB, er en av Nordens ledende skjønnhetskjeder. Med attraktive merker innen duft, sminke, hudpleie og hårpleie, samt vel opplærte skjønnhetseksperter i butikken, tilbyr KICKS et moderne og internasjonalt konsept.  
 
1. Generell informasjon 
Disse vilkår og betingelser for kjøp gjelder når du som forbruker legger inn en bestilling hos KICKS e-handel www.kicks.no («KICKS e-handel»). Salg på kicks.no utføres av Kicks Norge AS (983 415 687), Grenseveien 107B, 0663 OSLO. Når du foretar et kjøp på kicks.no inngår du en kjøpsavtale med KICKS Norge AS. Du er også klar over at du er bundet av disse vilkårene og betingelsene samt våre retningslinjer for personvern, som du kan se her https://www.kicks.no/om-kicks/personvernpolicy   
Disse vilkårene og betingelsene for kjøp kan endres, og det er derfor ditt ansvar å gjennomgå vilkårene og betingelsene for hvert enkelt kjøp. 
 
2. Inngå en kontrakt 
For å handle på KICKS e-handel må du ha fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers ha kapasitet til å inngå kontrakter. Hvis du er under 18 år, må du ha din verges tillatelse til å bestille fra oss. 
 
En kontrakt mellom deg og KICKS genereres når du mottar en leveringsbekreftelse fra KICKS. Vær oppmerksom på at kontrakten bare gjelder varene som er bekreftet i leveringsbekreftelsen.  
 
Vi forbeholder oss retten til eventuelle leveringsforsinkelser og endelige salg. Vi forbeholder oss også retten til tekniske feil, trykkfeil og feilutskrifter. Vi forbeholder oss retten til å justere eventuelle feil i prisinformasjon før og etter at bestillingen er behandlet.  
 
3. Levering og bestilling 
Hvis du bruker minst SEK 99 eller er Gold-medlem, kan du velge gratis frakt*. For leveranser til KICKS-butikker er kostnaden SEK 0*. KICKS forbeholder seg retten til å endre fraktkostnader. Av denne grunn, sjekk fraktkostnader hver gang du bestiller. For mer informasjon, se https://www.kicks.no/kontakt-kundeservice#humany-one-widget-inline-no=/g175-hvor-mye-betaler-man-for-fraktkostnaden 
 
Nedenfor kan du se hvilke leveringsmetoder KICKS tilbyr. Postnummeret ditt bestemmer hvilke leveringsmetoder du kan velge. 
 
Bestilling og levering med Bring 
Mindre pakker leveres direkte i postkassen, hvor du også kan velge et miljøvennlig alternativ. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, vil den enten henges i en pose på døren eller sendes videre til en hentestasjon. Hvis du ikke er hjemme når pakken henges på døren, er du ansvarlig for pakken fra det tidspunktet da den leveres til døren. 
 
Våre leveranser transporteres i henhold til Brings retningslinjer for miljø og arbeidsforhold, noe som betyr så liten innvirkning på miljøet som mulig. Dette betyr at våre leveranser gjøres primært med tog og ellers med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen her.  
 
Større pakker leveres til Brings leveringssenter nærmest deg. Pakken din vil forbli på leveringssenteret i samsvar med Brings forskrifter, og deretter vil den bli returnert til e-butikken. Hvis du har betalt for bestillingen, men ikke hentet pakken, vil du bli kreditert automatisk når vi henter returen.  
 
Helthjem 
Helthjem betyr at du som kunde kan bestille pakken din med ekspresslevering. Pakken vil bli levert til postkassen din. Hvis det ikke er nok plass, vil Helthjem sette den ved døren din. Du kan spore bestillingen ved hjelp av en lenke som Helt hjemme vil sende deg via tekstmelding når leveringen er på vei. 
 
Hvis du velger hjemlevering og du ikke er hjemme når pakken blir levert, er du ansvarlig for pakken fra det tidspunktet den leveres på døren. 
 
3.1 Varer som ikke er på lager 
Hvis en vare du har bestilt ikke er på lager når bestillingen skal pakkes, vil bare varene du har bestilt og som er på lager bli levert til deg. Hvis du ikke ble belastet for frakt da ordren ble plassert, vil du ikke bli belastet for frakt når ordren er oppdatert.  
 
3.2 Varsling 
Når bestillingen er sendt fra vårt lager, vil en melding om dette bli sendt til din e-post med en sporingslenke. Hvis du er medlem av KICKS Club, kan du spore bestillingen din når du logger inn på «Mine sider» under «Bestillingshistorikk». 
 
Hvis du velger å få bestillingen levert til en a KICKS sine butikker i Norge, betaler vi for frakten. For andre leveringsmåter kan prisen variere. Nåværende priser vises når valget av frakt gjøres i kassen på kicks.no. 
 
3.3 Pakker som ikke blir hentet 
Pakken din vil forbli på leveringspunktet ditt i en tidsperiode som avhenger av det respektive leveringsselskapets retningslinjer. Vi forbeholder oss retten til å fakturere deg et gebyr på SEK 150 hvis en pakke kommer tilbake til oss som en uavhentet pakke. Når den leveres til en KICKS-butikk, forblir den i butikken i 7 dager, hvoretter den sendes tilbake til KICKS e-handel. Hvis du har betalt bestillingen din, men ikke hentet den, vil du automatisk bli kreditert beløpet på varene (men ikke for fraktkostnaden) når vi har behandlet leveringen din. 
 
3.4 KICKS rett til å nekte bestillinger 
KICKS forbeholder seg retten til å nekte bestillinger, for eksempel hvis rabattsjekker som du ikke har mottatt direkte fra KICKS har blitt brukt for en bestilling, eller for å nekte prøver for gjentatte bestillinger som er mindre enn et visst beløp. 
 
3.5 Bestillings- og leveringsbekreftelse/kvittering 
Når du har fullført en bestilling, vil du motta en e-post med bestillingsbekreftelse. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, må du kontrollere at e-postadressen din er riktig. Varsle KICKS sin kundeservice, så sender vi deg bekreftelsen på nytt. 
 
Når varene sendes fra KICKS e-handelslager, vil du også motta en leveringsbekreftelse/kvittering via e-post. Kontrakter for levering av dine bestilte produkter genereres når du mottar en leveringsbekreftelse.  
 
4. Force Majeure 
KICKS er ikke forpliktet til å oppfylle kjøpet hvis det er en hindring som KICKS ikke kan overvinne, eller oppfyllelsen ville kreve ofre som ikke er rimelige i lys av kundens interesse i at KICKS oppfyller kjøpet. Kunden har heller ikke rett til kompensasjon for skaden kunden har lidd gjennom KICKS' forsinkelse eller feil hvis forsinkelsen eller feilen skyldes en hindring utenfor KICKS' kontroll som KICKS ikke med rimelighet kunne forventes å ha forutsett på kjøpstidspunktet og konsekvenser som KICKS ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet.   

5. Rett til tilbaketrekking
Du har alltid rett til å kansellere bestillingen din innen 14 dager* når du handler med KICKS e-handel. Tilbaketrekkingsperioden utløper 14 dager fra datoen du eller din representant mottar produktet i fysisk besittelse. Produktet må returneres med ubrutt emballasje og ellers ubrukt og i uskadet tilstand. Av hygieniske årsaker er visse produkter ekskludert fra angreretten. Av helse- og hygienemessige årsaker dekkes ikke produkter med ødelagt emballasje eller annen ødelagt forsegling.

Hvis du brukte en bonussjekk når du kjøpte produktet du velger å returnere, vil refusjonen bli gitt i form av et gavekort eller en kredittkvittering.
 
Men hvis du har brukt en rabattkupong eller et kampanjetilbud for produktet du velger å returnere, vil ikke kupongen bli reaktivert. 
 
* For julehandel gjelder utvidet angrerett frem til 24. januar 2024 for kjøp gjort fra 16. oktober til og med 24. desember 2023. 
 
5.1 Bruk av angreretten 
Den enkleste måten å returnere en vare på, er å besøke en av KICKS norske butikker for å gjøre en retur gratis. Når du returnerer til e-handel, betales returen av kunden selv. Hvis du i stedet ønsker å sende varen tilbake til KICKS e-handel, oppfordrer vi deg til å kontakte kundeservice via telefon eller e-post før du returnerer den. Hvis du ønsker det, kan du også bruke standard uttaksskjema (se uttaksskjema). 
 
Hvis du velger å returnere varen, må den sendes til KICKS innen 14 dager fra datoen du varslet oss om at du ombestemte deg. Returen betales av kunden. 
 
Du vil motta refusjonen senest 14 dager etter at vi ble informert om din beslutning om å kansellere bestillingen. Vi har rett til å holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene eller du har gitt bevis på at du har returnert varene, avhengig av hva som skjer først.  
 
Vær oppmerksom på at refusjoner alltid gjøres i samme form for betaling som det opprinnelige kjøpet. Hvis det opprinnelige kjøpet ble gjort med et debetkort, kan refusjoner bare gjøres mot samme debetkort. Dette har ingen innvirkning på dine rettigheter i henhold til loven. 
 
Du kan ikke levere returen til et agentkontor. 
 
Returadressen er: 
KICKS Glasmagasinet  
Stortorvet 9  
0155 Oslo 
 
KICKS er ikke ansvarlig for varene i løpet av tiden de sendes tilbake til KICKS fra kunden.  


 
6. Bytte 
Som kunde har du rett til å bytte det bestilte produktet innen 30 dager* etter at du har mottatt produktet. Varebytte kan finne sted i en av våre norske KICKS-butikker ved presentasjon av en leveringsbekreftelse/kvittering som du mottok via e-post. Husk at ID også kreves hvis du vil gjøre endringen som KICKS Club-medlem. Bytter kan ikke gjøres gjennom KICKS e-handel. Se spesielle vilkår for salgs- og klareringsvarer. * 
 
For å bytte varene mot et annet produkt, må de returneres med ubrutt emballasje og ellers ubrukt og uskadet tilstand. Av helse- og hygienemessige årsaker dekkes ikke varer med ødelagt emballasje eller annen ødelagt forsegling. 
Hvis du brukte en bonussjekk for varen du vil bytte, vil bonussjekken også gjelde for det nye elementet du mottar i bytte. Men hvis du har brukt en kupong med rabatt eller kampanjetilbud for å kjøpe varene du velger å bytte, vil kupongen ikke gjelde for varene du velger å bytte mot. 
 
Gavekort kan ikke byttes/refunderes. 
 
Se spesielle vilkår for salgs- og klareringsvarer* 
 
* For julehandel gjelder utvidet angrerett frem til 24. januar 2024 for kjøp gjort fra 1. desember til og med 24. desember 2023. 
 
*Salgs- og lagersalgsvarer 
Ved kjøp av salgs- og lagersalgsvarer gjennom e-handel gjelder ikke bytterettigheter eller returer i våre butikker. Bytteretten kan ikke utøves via e-handel. Angreretten og loven om avstandssalg innen 14 dager fra datoen for henting gjelder for kjøp via e-handel, og betales av deg som kunde og sendes til 
 
KICKS Glasmagasinet 
Stortorvet 9  
0155 Oslo 
 
KICKS er ikke ansvarlig for varene i løpet av den tiden de sendes tilbake til KICKS fra kunden i forbindelse med utøvelse av angrerett eller klage. Sørg for å sende returen som en pakke og behold sporingsnummeret til du blir refundert eller kontaktet. 
 
7. Klager 
KICKS garanterer at alle forsendelser undersøkes før de sendes til kunden. Skulle varen likevel være ødelagt eller defekt når den ankommer, har du en treårig rett til å klage på opprinnelige defekter fra den dagen du mottar varene. En kunde som ønsker å gjøre krav på en feil i det bestilte produktet, må kontakte kundeservice så snart som mulig etter at feilen er oppdaget. Se kontaktinformasjon nedenfor. Du kan også besøke en av våre norske KICKS-butikker. 
 
7.1 Gaver og vareprøver ved kjøp 
Ved retur av innkjøpte varer må gaver og prøver mottatt av KICKS i forbindelse med kundens kjøp også returneres av kunden. 
 
7.2 Fraktkostnader 
I tilfelle en godkjent klage, vil KICKS betale kostnaden for returfrakt. Hvis klagen ikke er gyldig eller hvis du som kunde ikke velger å klage på produktet ditt i nærmeste KICKS-butikk, betaler du kostnaden for returforsendelse. 
 
7.3 Allergisk reaksjon 
Hvis du har hatt en allergisk reaksjon på en vare du kjøpte fra KICKS, kan du kontakte din nærmeste KICKS-butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår kundeservice. Vi registrerer aldri informasjon om helsen din eller gir anbefalinger om din helse eller allergiske reaksjoner. 
 
7.4 Garanti for elektriske produkter 
KICKS gir 2 års garanti på elektriske produkter. En defekt som oppstår i elektriske produkter innenfor garantiperioden skal anses å ha eksistert på kjøpstidspunktet. Skulle varen være ødelagt eller defekt, er den enkleste måten å kontakte din nærmeste KICKS butikk for å klage på varen. Du kan også kontakte kundeservice. Se kontaktinformasjonen ovenfor. 
 
8. Betaling og priser 
 
8.1 Sikker betaling 
Handel gjennom KICKS e-handel er trygt og enkelt. Du velger mellom direkte betaling gjennom banken eller kortbetalingen der debet- eller kredittkortet ditt er koblet til Visa eller Mastercard/Eurocard, Vipps eller faktura/delbetaling (Klarna-konto). Du finner mer informasjon om de ulike betalingsalternativene under de respektive overskriftene nedenfor. 
 
8.2 Kortbetaling 
Hvis du har et debet- eller kredittkort med Visa, Mastercard/Eurocard, Electron, Maestro-kort eller American Express, kan du betale med ditt debet-/kredittkort. Når du velger dette betalingsalternativet, blir beløpet reservert på debet-/kredittkortet ditt på bestillingstidspunktet, og betalingen gjøres kun når varene sendes til deg. 
 
KICKS tilbyr gjennom sine betalingsleverandører de nyeste systemene for sikrere betalinger. Dette betyr noen ganger at du må aktivere dem gjennom banken din. Hvis kortkjøpet ditt avvises på grunn av dette, må du bruke fakturabetaling eller kontakte banken din for å aktivere sikrere kortkjøp på nett. 
 
8.3 Betaling via Vipps  
Er du tilknyttet Vipps kan du foreta en betaling som trekkes direkte fra din bankkonto. Ved retur vil pengene bli refundert til bankkontoen din eller til banken din eller kredittkortet ditt eller kontanter. 
 
8.4 Faktura 
Fakturaen sendes via e-post fra Klarna. Fakturaen overføres til vår partner, Klarna AB, som utfører en forenklet kredittsjekk uten en bekreftelseskopi. For Klarnas vilkår og betingelser på faktura som betalingsalternativ, klikk her. 
 
Delvis betaling (Klarna-konto) 
Hvis du velger delvis betaling som betalingsalternativ, velger du hvor mye du vil betale hver måned. Delvis betaling håndteres av vår partner, Klarna AB. For Klarnas vilkår og betingelser for delvis betaling som betalingsalternativ, klikk her. 
 
8.5 Priser 
Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA. MVA rapporteres på ordrebekreftelsen/kvitteringen. Prisene inkluderer ingen leveringskostnader. Nåværende priser er rapportert på nettstedet i nærheten av varene. I tilfelle den oppgitte prisen åpenbart er feil, er vi ikke forpliktet til å tilby den lavere feilaktige prisen.  
 
8.6 Gavekort 
Våre gavekort fungerer også for KICKS e-handel (dette gjelder for våre nyere kort med en kode på baksiden). Når du løser inn gavekortet ditt, velger du hvor mye av beløpet du vil bruke. 
 
Gavekort er tilgjengelige for kjøp i alle våre butikker og på vår nettside. 
 
KICKS gavekort er gyldige som betaling for varer i alle KICKS butikker og gjennom KICKS e-handel. Gavekortet kan ikke byttes mot kontanter eller overføres til et kredittkort, men i stedet vil du motta en kredittkvittering ved retur. Kortet er gyldig i to år fra dagen det lastes eller brukes. For hvert kjøp der kortet brukes, vil det gjenværende tilgjengelige beløpet vises på kvitteringen. Kortet kan fylles på når som helst i KICKS-butikker. Du kan alltid sjekke kortsaldoen din i KICKS-butikken eller på kicks.no. KICKS er ikke ansvarlig for tapte eller stjålne kort. 
 
9. Produktinformasjon og bilder 
KICKS gjør sitt beste for å gi så nøyaktig produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler imidlertid at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjonen og innholdsfortegnelsen på emballasjen når du mottar forsendelsen, spesielt hvis du er allergisk eller overfølsom overfor noe stoff. 
 
Emballasjen til produktene våre kan variere i utseende. I noen tilfeller kan en annen størrelse enn den som tilbys være avbildet. Av denne grunn er det alltid den skriftlige informasjonen om volum som gjelder. 
 
Vær oppmerksom på at fargeprøver av produkter på KICKS e-handel kan variere avhengig av skjermen og dine individuelle skjerminnstillinger. 
 
Hvis du er usikker på et produkt, kan du kontakte kundeservice eller besøke en av våre KICKS-butikker for mer informasjon. 
 
Alt innhold på kicks.no eies av KICKS eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av blant annet immaterielle rettigheter og handelsrett. Dette betyr at varemerker, varenavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten skriftlig forhåndssamtykke fra KICKS. 
 
9.1 Best før-dato 
De fleste av produktene våre har et symbol som ser ut som en boks med åpent lokk. Symbolet viser enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det tidspunktet det åpnes. Andre produkter har spesifikke datomarkeringer. 
 
Husk også at holdbarheten påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. For eksempel, ikke bruk fingrene uten en spatel når du fjerner hudkrem fra en krukke da bakterier sprer seg lett og produktets holdbarhet forkortes. Det er heller ikke bra for skjønnhetsprodukter å bli lagret for varmt eller i direkte sollys. 
 
10. Valg av lov og tvisteløsning 
Disse vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lov.  
 
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister gjennom minnelige forhandlinger. Hvis dette ikke lykkes, kan du presentere saken for Forbrukerrådet for voldgift. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller på forbrukerradet.no. 
 
11. Endringer i vilkår og betingelser for kjøp 
KICKS forbeholder seg retten til å gjøre endringer i vilkår og betingelser for kjøp. Endringer i vilkår og betingelser for kjøp vil bli varslet på www.kicks.no. Vilkår og betingelser som er gyldige når som helst er tilgjengelige på https://www.kicks.no/kundeservice/kjopsvillkar.  
 
12. Lenker på vår hjemmeside 
 
Hvis Kicks.no inneholder lenker til andre tredjeparts nettsteder og materialer, skal det gjøres klart at Kicks ikke har kontroll over innholdet eller materialet på disse nettstedene, og skal derfor ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tap.  
 
KICKS kundeservice 
Du kan kontakte Kicks kundeservice angående spørsmål eller noe annet angående våre vilkår og betingelser for kjøp. Du kan også kontakte oss hvis du ønsker råd om produktvalg. Hos kundeservice jobber utdannede makeupartister og hudterapeuter med omfattende erfaring innen Kicks-produktene. Kontaktinformasjon for vår kundeservice finner du nedenfor. 
 
*** 
Kjøpsvilkårene ble fastsatt av Kicks Norge AS 7. juni 2023. 
 
KONTAKTINFORMASJON 
 
Postadresse: 
Kicks Norge AS 
Grenseveien 107B
0663 OSLO
 
Organisasjonsnummer: 983 415 687 
 
Telefonnummer til kundeservice: 955 10 331 
E-post: kundeservice@kicks.no 
Nett: kicks.no/kundeservice 

Fraktmåter
Bring & Helthjem
BringHelthjem
Betalingsmåter
Klarna, Vipps, Kort
KlarnaVippsKort