Det virker som du bruker en gammel webleser. Det kan gjøre slik at alt på siden ikke fungerer eller ser ut som det skal.
  • Fri frakt over 99 kr
    Fri frakt over 99 kr
  • Poeng på alle kjøp
    Poeng på alle kjøp
  • Hjemlevering
    Hjemlevering

Medlemsvilkår

Vilkår for Kicks Club-medlemskapet

Innledning

Som medlem i KICKS Club får du en rekke fordeler. KICKS Club er et lojalitetsprogram der du samler poeng fra kjøpene dine. Disse poengene blir deretter gjort om til rabattkuponger. Du vil også motta rabatter og andre fordeler, samt generelle og personlige tilbud basert på dine preferanser. Du får flere og bedre fordeler for hvert medlemsnivå du oppnår. 

Disse medlemsvilkårene gjelder mellom deg som privatperson og KICKS Kosmetikkedjan AB (org.nr. 556432–9281) («KICKS»). Ved å registrere deg som medlem av KICKS Club godtar du disse medlemsvilkårene.

Disse medlemsvilkårene kan oppdateres. Du finner den nyeste versjonen av medlemsvilkårene her. Dersom vi gjøre omfattende endringer i medlemsvilkårene våre, sender vi deg de oppdaterte vilkårene og betingelsene via e-post. Hvis du ikke godtar endringene, kan du avslutte KICKS Club-medlemskapet ditt.

Medlemskap

KICKS Club er et gratis og kortløst medlemskap som gjelder i alle KICKS-butikker og på kicks.no. Medlemskapet i KICKS Club er personlig og kan ikke overføres til andre. Medlemskapet blir bare gitt til privatpersoner som har fylt 16 år. Du kan bare ha ett (1) KICKS Club medlemskap, og medlemsfordelene er bare gyldige for private kjøp.

Du kan bli medlem av KICKS Club i alle de norske KICKS-butikkene, via kicks.no eller ved å kontakte kundeservice. Kontaktinformasjonen vår finner du under «Kontaktinformasjon for KICKS».

Som medlem kan du registrere kjøpene i butikken med ID, medlemsnummer eller annen kontaktinformasjon som du har gitt til KICKS. Siden rabattkupongene og de andre personlige rabattene er unike og bare kan brukes av deg, kan KICKS kreve gyldig legitimasjon av deg. Kjøpene dine registreres på medlemskontoen din på kicks.no såfremt du er innlogget når du gjennomfører kjøpet.

Telefonnumre, e-post eller medlemsnumre brukes til å identifisere deg som medlem og for å tilby deg et kortløst medlemskap. KICKS kan kreve at du sender inn gyldig legitimasjon som førerkort eller pass for å bevise at du er den du utgir deg for å være.

Medlemmer med hemmelig adresse mottar ingen utsendelser per post fra KICKS. Hvis du har oppgitt telefonnummer og e-postadresse på Mine sider på nettsiden til KICKS, vil du imidlertid fortsatt få kommunikasjon via e-post og SMS. Du kan tilpasse valgene dine ved å logge på Mine sider.

Medlemmer under 18 år mottar verken post eller e-post eller SMS fra KICKS. For å benytte deg av fordeler og tilbud, må du logge inn på Mine sider.

Medlemsnivåer

KICKS Club har tre medlemsnivåer:
Medlem 0–999 poeng,
Silver 1 000–2 999 poeng,
Gold mer enn 3 000 poeng.

Medlemsnivået er basert på samlet kjøpesum de siste 12 månedene.

Når du har nådd det antall poeng som kreves for det respektive nivået, blir medlemsnivået ditt oppgradert. Du beholder det nye medlemsnivået i 12 måneder. Deretter blir den totale kjøpesummen de siste 12 månedene lagt til grunn for videre medlemsstatus. Opp- og nedgradering skjer fortløpende i løpet av året. Jo flere poeng du samler på et år, jo høyere medlemsnivå og jo flere eksklusive tilbud får du. Du kan lese mer om de ulike medlemsnivåene her.

For å kunne tilby dette må vi behandle personopplysninger i form av blant annet kjøpshistorikken din og svar på kundeundersøkelser.

Mine sider

Når du blir medlem av KICKS Club, får du muligheten til å opprette en brukerkonto på kicks.no. På Mine sider kan du for eksempel:

Se og endre personopplysningene dine
Vise bestillingshistorikken din
Se det nåværende bonusnivået ditt
Vise de personlige tilbudene dine
Velge om du vil motsette deg direktemarkedsføring via post, e-post og SMS

For at du skal kunne opprette en brukerkonto og dra nytte av fordelene som følger med brukerkontoen, må vi behandle personopplysningene dine i form av fødselsnummer, mobilnummer og e-postadresse.

Medlemsfordeler

Bonus
Som medlem får du ett bonuspoeng per krone (1 bonuspoeng = 1 kr) når du handler hos KICKS. Gavekort og kjøp betalt med rabattkuponger gir ikke bonuspoeng.

Bonuspoeng blir utbetalt i form av rabattkuponger. Det er bonuspoengene du har opptjent i løpet av de siste 24 månedene, som legges til grunn for rabattkupongene. Når du har nådd 1 250 bonuspoeng, gir vi deg en rabattkupong på 25 kr. Du kan bruke rabattkupongen når du handler i KICKS-butikkene eller på kicks.no. Rabattkupongene kan ikke innløses i kontanter – verken helt eller delvis. Hvis du har brukt en rabattkupong på et kjøp du ønsker å returnere, blir refusjonen gitt i form av et gavekort eller en kupong. Hvis du har brukt en rabattkupong for å kjøpe et produkt du ønsker å bytte, gjelder rabattkupongen også det nye produktet du bytter til.

Du kan se hvor mange bonuspoeng du har på Mine sider på kicks.no.

For å kunne kommunisere rundt bonusen din, må vi behandle personopplysninger i form av kjøpshistorikk, fødselsnummer,, e-postadresse og telefonnummer.

Personlige tilbud
Vi ønsker at du som medlem skal motta relevante tilbud og rabatter. For å kunne gi deg slike unike tilbud og rabatter må vi behandle personopplysningene dine i form av kontaktinformasjon (e-postadresse, telefonnummer, adresse, medlemsnummer), kjøpshistorikk, brukeratferd på nettstedet vårt, eller hvis du har handlet på KICKS-annonser på sosiale medier, valgte interesser og favorittmerker, klikkfrekvensen for nyhetsbrev og svar på kundeundersøkelser. Vi må kunne behandle denne informasjonen for å forbedre rabattene du mottar som medlem av KICKS Club og for å kunne gi deg personlige tilbud.

For å kunne gjøre dette analyserer KICKS informasjonen som samles inn om deg, inkludert medlemsnivået ditt, for å forstå hvilke personlige og tilpassede fordeler som passer for deg. Ved hjelp av personopplysningene din kan vi for eksempel gi deg ekstra gode tilbud på produkter som vi tror du liker. Analysene våre er basert på preferanser basert på medlemmenes personopplysninger. Av den grunn kan ulike medlemmer motta forskjellige tilbud, rabatter og kommunikasjon.

Personlige valg på kicks.no og i digitale kanaler
Gjennom KICKS Club-medlemskapet ditt ønsker vi å gjøre vårt beste for å sikre at du får en personlig opplevelse når du besøker nettstedet vårt eller andre digitale kanaler. For å gi deg en personlig opplevelse behandler vi personopplysningene dine i form av nettidentifikatorer (f.eks. IP-adresse), informasjon om hvilken enhet du bruker samt brukeratferd. KICKS kan også bruke annen informasjon i denne sammenhengen, som blant annet produkter du merker som favoritter, geografiske data, innstillinger i KICKS digitale tjenester, alder, kjønn, kjøpshistorikk og innsikt fra kundetilfredshet og markedsundersøkelser. KICKS tar også hensyn til hva du har vært interessert i gjennom klikk og søk på KICKS digitale tjenester.

Vi analyserer denne informasjonen for å få bedre forståelse for hvilken informasjon og hvilke funksjoner du foretrekker når du besøker nettsidene våre. På denne måten kan vi tilpasse og forenkle opplevelsen din og sikre at du mottar relevant informasjon og kommunikasjon fra oss. Eksempler på personlige funksjoner og kommunikasjon kan være produktanbefalinger, tips, inspirasjon, ideer og relevans i søkeresultater.

Brukertester og kundeundersøkelser
Som medlem kan du også få muligheten til å delta i brukertester og kundeundersøkelser. Det er frivillig å ta brukertestene og svare på kundeundersøkelsene, og disse tar sikte på å forbedre KICKS og KICKS Club. Ved å svare på undersøkelsene får du muligheten til å påvirke produktutvalget vårt ved for eksempel å påvirke hvilke nye produkter som skal lanseres. For å kunne tilby dette må vi behandle personopplysninger i form av navn, e-postadresse, klikkhistorikk, kjøpshistorikk og tilbakemelding fra undersøkelsene (med mindre undersøkelsene er anonyme).

Ordrehistorikk
For å gjøre ting enklere for deg lagrer vi bestillingshistorikken din på Mine sider. På denne måten blir det enklere for deg å følge opp kjøpene dine. For å kunne tilby ordrehistorikken på Mine sider må vi behandle personopplysninger i form av mobilnummer, e-postadresse, kjøpshistorikk og informasjon om kjøpet ditt. Informasjonen din er nødvendig for å kunne vise bestillingshistorikken din og for at vi skal kunne kommunisere denne til deg.

Arrangementer
Arrangementene du inviteres til, avhenger av hvor du bor, medlemsnivået du har oppnådd og kjøpsatferden din. For å kunne tilby dette må vi behandle personopplysninger i form av navn, alder, kjønn, bosted, e-postadresse, klikkhistorikk, kjøpshistorikk og favorittbutikken din. Denne informasjonen er nødvendige for at vi skal kunne kommunisere med deg og tilby deg personlige invitasjoner til utvalgte arrangementer. Finn ut mer om personlige tilbud under avsnittet Personlige tilbud.

Skjønnhetsråd og inspirasjon
Som medlem har du muligheten til å få skjønnhetsråd og inspirasjon i nyhetsbrevet vårt hvor vi blant annet gir tips om de nyeste trendene, nyhetene og guidene. For å kunne tilby deg personlig tilpasset innhold må vi behandle personopplysninger i form av navn, alder, kjønn, bosted, e-postadresse og kjøpshistorikk. Les mer om personlig innhold under avsnittet Personalisering på nettstedet vårt.

KICKS Magazine
Som Gold-medlem får du KICKS Magazine sendt hjem i postkassen. Magasinet inneholder trender, guider, produktnyheter og inspirasjon knyttet til skjønnhet. Silver- og Member-medlemmer mottar KICKS Magazine ved utvalgte anledninger i løpet av året. For å kunne tilby dette må vi behandle personopplysninger i form av navn, medlemsnivå, kjøpshistorikk og postadresse.

Kommunikasjonen vår
For at du skal kunne få tilgang til medlemsfordelene dine og få informasjon om medlemskapet ditt eller andre spennende ting som skjer hos oss kan du få kommunikasjon fra oss i forskjellige kanaler, for eksempel via e-post, sms, postutsendelser, sosiale medier, applikasjoner eller andre lignende kanaler. I den forbindelse behandler vi personopplysningene dine. Hvilke personopplysninger vi behandler, avhenger av kanalen du har valgt for å motta kommunikasjon.

Oppsigelse av medlemskapet
Medlemskapet gjelder til det blir sagt opp. Du kan når som helst avslutte det ved å ta kontakt med Kundeservice. Kontaktinformasjonen vår finner du under «Kontaktinformasjon for KICKS». Hvis du eller KICKS avbryter medlemskapet ditt, mister du poengene dine og eventuelle bonuser du har opptjent, samt fordelene som følger med medlemskapet.

KICKS har rett til å avslutte medlemskapet ditt for eksempel hvis det mistenkes at medlemskapet blir misbrukt. Hvis du har vært inaktiv i over 24 måneder, blir medlemskapet ditt automatisk kansellert. Inaktivitet betyr at du ikke har foretatt noen kjøp eller annen interaksjon, for eksempel klikk i e-post, i en periode på 24 måneder.

Ansvarsbegrensning
KICKS er ikke ansvarlig for tap eller skade på grunn av tekniske feil, reduserte funksjoner eller andre lignende feil knyttet til KICKS Club-medlemskapet ditt. Dette gjelder ikke for ansvar som ikke kan utelukkes i henhold til obligatorisk lovgivning.

Behandling av personopplysninger
Vår behandling av personopplysninger
For å oppfylle forpliktelsene våre i disse medlemsvilkårene må vi behandle personopplysningene dine. Måten vi må behandle personopplysningene dine på, er angitt i disse medlemskapsvilkårene, men det finnes også mer detaljert informasjon om vår behandling av personopplysninger i Retningslinjene våre for personvern.

I Retningslinjene for personvern kan du lese mer om hvilke formålene vi bruker personopplysningene dine til, hvilket juridisk grunnlag vi baserer denne bruken på, hvilke partnere som kan få tilgang til personopplysningene dine, hvor lenge vi lagrer dataene dine, samt fullstendig informasjon om rettighetene dine.

Dine rettigheter
Vi behandler kun personopplysningene dine hvis det er nødvendig for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som medlem, og det er viktig for oss å respektere personvernet ditt til enhver tid. Vi ønsker derfor å gjøre deg oppmerksom på noen av rettighetene dine. Du kan når som helst motsette deg direktemarkedsføring Du kan når som helst si opp KICKS Club-medlemskapet ditt.

Hvis du ønsker å avslutte medlemskapet ditt, sletter vi personopplysningene dine knyttet til medlemskapet ditt senest 15 dager etter at medlemskapet ditt er sagt opp. Selv om du forlater lojalitetsprogrammet vårt, kan vi fortsette å behandle visse personopplysninger om deg hvis dette kreves ved lov (f.eks. transaksjonsdata i henhold til regnskapsloven) eller når vi har overbevisende legitime grunner til å gjøre det (f.eks. når vi behandler anonyme data knyttet til forretningsutvikling).

Kontaktinformasjon
Kontaktinformasjon for kundeservice dersom du har spørsmål om KICKS Club.
E-post: kundeservice@kicks.no
Telefon: 955 10 331

KICKS Kosmetikkedjan AB
Box 426
101 28 Stockholm
Sverige

Disse medlemsvilkårene ble sist oppdatert i 2021

KICKS Club: Poeng på alle kjøp

Du samler bonuspoeng på alle kjøp, både i butikk & online

Hjemleveranse til døren

Få din bestilling levert direkte hjem til døren

Ekspertrådgivning

Få ekspertråd av våre utdannede skjønnhetseksperter

KICKS nyhetsbrev

Regsistrer deg for vårt nyhetsbrev og få de siste tilbudene og nyhetene.

Fraktmåter
Bring & Helthjem
Betalingsmåter
Klarna, Vipps, Kort
KICKS er Nordens ledende kosmetikkjede med over 250 butikker i Norge, Sverige og Finland. Hos KICKS jobber over 237 makeupartister, 123 hudterapeuter og 734 skjønnhetseksperter for å hjelpe deg med å finne det beste innen makeup, duft, hudpleie og hårpleie.
Copyright © KICKS 2022Kundeservice 955 10 331