Bærekraftighetsrapport


PEOPLE
- Øke kunnskapen om og forebygge psykiske helseproblemer gjennom initiativet Beautiful Minds.
- Arbeide for kulturelt mangfold og økt etnisk representasjon på alle felt: i butikker, på kontorer, i ledende roller og blant alle medarbeidere.
- Å fremme inkluderende idealer for all bildepublisering og materiell i ekstern og intern distribusjon gjennom en normbrytende bildepolicy hva angår maktbalanse, objektifisering, uetisk innhold og usunne idealer.
PLANET
- Øke kunnskapen om og tilgjengeligheten for miljøriktig håndtering av kosmetisk avfall gjennom Initiativet Beauty Recycling og innsamling i butikker. Vårt langsiktige mål er å kunne tilby innsamling i samtlige KICKS-butikker i Sverige, Norge og Finland.
- Redusere utslippene av klimagasser, både i produksjonen og i forretningsvirksomheten.
- All emballasje for våre egne varemerker skal være materialgjenvinnbare i 2025 og laget av gjenvunnet eller fornybart materiale innen 2030.
PRODUCT
- Fullt samsvar med amfori BSCIs etiske retningslinjer for leverandører samt regelmessig revisjon av fabrikker i risikoland. 100 % av fabrikkene i risikoland skal ha en godkjent revisjonssyklus.
- Vi arbeider for økt transparens i vår leverandørkjede med et langsiktig mål om full transparens i alle ledd.
- Tilby kundene et bredere utvalg av produkter med bevisst profil gjennom Conscious. Målet er å utvide og supplere dette sortimentet hvert år.
- Minst 90 % av palmeoljen i våre egne varemerker skal være bærekraftig produsert.
- Utelukke miljøskadelige ingredienser i egne produkter gjennom en streng restriksjonsliste som granskes og oppdateres løpende.
KICKS hållbarhetsrapprort 2019
KICKS Sustainability Report 2019
KICKS Sustainability Report 2018