Bærekraftighetsrapport


PEOPLE
- Øke kunnskapen om og forebygge psykiske helseproblemer gjennom initiativet Beautiful Minds.
- Arbeide for kulturelt mangfold og økt etnisk representasjon på alle felt: i butikker, på kontorer, i ledende roller og blant alle medarbeidere.
- Å fremme inkluderende idealer for all bildepublisering og materiell i ekstern og intern distribusjon gjennom en normbrytende bildepolicy hva angår maktbalanse, objektifisering, uetisk innhold og usunne idealer.
PLANET
- Øke kunnskapen om og tilgjengeligheten for miljøriktig håndtering av kosmetisk avfall gjennom Initiativet Beauty Recycling og innsamling i butikker. Vårt langsiktige mål er å kunne tilby innsamling i samtlige KICKS-butikker i Sverige, Norge og Finland.
- Redusere utslippene av klimagasser, både i produksjonen og i forretningsvirksomheten.
- All emballasje for våre egne varemerker skal være materialgjenvinnbare i 2025 og laget av gjenvunnet eller fornybart materiale innen 2030.
PRODUCT
- Fullt samsvar med amfori BSCIs etiske retningslinjer for leverandører samt regelmessig revisjon av fabrikker i risikoland. 100 % av fabrikkene i risikoland skal ha en godkjent revisjonssyklus.
- Vi arbeider for økt transparens i vår leverandørkjede med et langsiktig mål om full transparens i alle ledd.
- Tilby kundene et bredere utvalg av produkter med bevisst profil gjennom Conscious. Målet er å utvide og supplere dette sortimentet hvert år.
- Minst 90 % av palmeoljen i våre egne varemerker skal være bærekraftig produsert.
- Utelukke miljøskadelige ingredienser i egne produkter gjennom en streng restriksjonsliste som granskes og oppdateres løpende.
KICKS Sustainability Report 2021
KICKS Hållbarhetsraport 2021
KICKS Sustainability Report 2020
KICKS hållbarhetsrapprort 2019
KICKS Sustainability Report 2019
KICKS Sustainability Report 2018